Philips Fidelio SoundHub 2.1 3D Blu-ray home cinema HTB9225D

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Fidelio SoundHub 2.1 3D Blu-ray home cinema HTB9225D op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Geert-Marcella 04-03-2014
Nu ongeveer 1 maand in het bezit van dit hcs (home-cinema-systeem). Direct al problemen met het aansluiten; over de combinatie digitale ontvanger - tv - hcs wordt niet gesproken in de handleiding. Na advies van BCC en het aanschaffen van een extra hdmi-kabel nogmaals geprobeerd. Helaas...
Ook de Philips hulplijn kon mij niet helpen. Na een weekendje zelf gepuzzeld te hebben deed hij het zowaar!
Alhoewel?:
- het minimumvolume van de FM-radio is loeihard; je kunt elkaar amper nog verstaan.
- het hcs reageert ontzettend traag op de afstandbediening, zeker waar het de volumeregeling betreft.
- de ene keer start het systeem tegelijk op met het aanzetten van de tv, de andere keer weer niet. Onverklaarbaar waarom!
- regelmatig gebeurt het dat, wanneer het systeem wél werkt, het beeld een paar seconden uitvalt en weer opstart.
zeer vervelend. Ook niet te verklaren.
Philips nogmaals gebeld. Na advies om systeem te updaten (wat ik al bij het aansluiten gedaan had) wisten zij het ook niet meer.
Deze spullen gaan terug naar Philips.

Tomm1989 28-12-2013
Ik heb deze set van Philips (HTB9225D/12) nu ruim een half jaar in gebruik. Allereerst moet ik zeggen dat het apparaat zeer hoogwaardig overkomt en dat het een prachtig design heeft. Ook wat geluidskwaliteit betreft, ben ik zeer over deze set te spreken: zowel bij muziek als bij films weet hij telkens weer te overtuigen met lage bassen en heldere klanken.

Helaas heb ik in de loop der tijd ook veel nadelen ervaren. Zo krijgt het apparaat het bijna niet voor elkaar één muziekalbum achter elkaar af te spelen: liedjes worden onderbroken of overgeslagen, zowel bij afspelen via de app (via mobiel of tablet) alsook bij afspelen direct vanuit iPod/iPhone via USB. Verder werkt de HDMI-ARC ingang niet samen met mijn Philips LED-tv (40PFL6606H/12): als ik de luidsprekers van de tv wil overschakelen naar de versterker, wordt deze niet gevonden. Tenslotte is de “hub”-functionaliteit niet te gebruiken, omdat bij de 3 HDMI-ingangen aan de achterzijde elke 2-3 minuten enkele seconden beeld en geluid wegvallen. Heb het apparaat reeds bij Philips ter reparatie aangeboden, maar het kwam met precies dezelfde gebreken terug. Na kort onderzoek op internet heb ik gezien dat meerdere mensen soortgelijke problemen hebben, en ook de app (AirStudio+) scoort in de store alleen maar slechte reviews. Werk aan de winkel, Philips!

VTR1000F 17-12-2013
Na het voltooien van de installatie van de HTB9225D komt er als intro een indrukwekkend stukje geluid uit de speakers van de set! Dat beloofd wat. Snel eens even kijken of dit ook echt waar gemaakt wordt!? Even snel een Concert DVD er in... Ja, inderdaad er komt een mooie bak geluid uit de set. Toch waar voor mijn geld. Het geluid ging wat hard en ik wilde via de afstandbediening het geluid zachter zetten. Dit lukte, echter wel, maar met bijna een halve minuut vertraging. Dit terwijl alle andere functies wel direct werkte op zowel de unit zelf als op de afstandbediening.

Ook viel tijdens het tv kijken steeds het beeld een aantal seconden weg of kwam het menu van de speler in beeld.

Ik heb samen met de helpdesk van Philips van alles geprobeerd om deze problemen op te lossen. Nieuwe kabels eraan, echter geen oplossing kunnen vinden. In overleg met de leverancier een nieuwe set gekregen.

Na installatie van de nieuwe set traden de zelfde problemen op. Ik heb de set direct terug gestuurd. Erg jammer, maar voor dit geld verwacht ik een set die direct werkt en dat was in mijn geval helaas niet zo.

sanjeev 07-11-2013
Uitstekend systeem. Zeer fraai vormgegeven en erg compact. Geweldige kijk- en luisterervaring. Ook voor gebruik als radio en CD speler. Bediening is kinderlijk eenvoudig. Ook de bluetooth functie werkt uitstekend, ideaal voor het streamen van muziek vanaf je telefoon. Enig minpuntje is dat de snoer van de subwoofer omgebogen uit de doos kwam, waardoor deze in eerste instantie niet werkte. Robuuster verpakkingsmateriaal zou een oplossing zijn. Al met al: zeer tevreden.

Arjan van der Feest 18-09-2013
Prima geluidskwaliteit. Ook echter problemen met volume, zoals andere aangeven. Dit aangegeven bij Philips en een nieuwe opgestuurd gekregen, echter met dezelfde problemen.

snipes27 12-08-2013
Na veel onderzoek dit setje gekocht. Installatie ging prima.
Menu van Phillips heel gebruiksvriendelijk.
In principe zit er een prima idee achter de functionaliteit. Maar helaas werkte dat niet bij mij. De bedoeling is om al je hdmi apparaten aan te sluiten op de surround set middels ingebouwde hub. Er gaat dan 1 hdmi kabel van surround naar de tv. Nadat ik dit had gedaan werkte alles gelijk goed. Kon alle apparaten makkelijk benaderen. Echter na een paar minuten vile het beeld 1 sec weg. Soms kreeg ik weer het phillips menu te zien. Alles geprobeerd om het op te lossen. Ik heb zelfs een nieuwe (ziggo) humax receiver gekocht omdat ik dacht dat het aan de cisco lag. Drie verschillende tv's geprobeerd. Nieuwe 1.4 hdmi kabels gekocht. Verdiept in het HDMI cec , Anytv. terwijl als ik het direct op de tv aansloot er geen problemen waren. Na 4 dagen was ik het zat en heb ik het setje terug gestuurd. Heel jammer want het geluid was TOP. Als je iets koopt moet het gelijk gaan werken en wil ik geen gezeur met instellingen. Misschien lag het aan mijn setje maar kon dit niet achterhalen omdat er te weinig reviews waren.

Priusboterletter 30-06-2013
Prachtige set. Zeer geslaagde opvolger van de hts9221 die heel wat kinderziektes had. Na heel veel ellende met de hts9221 gehad te hebben (drie reparaties), heeft Philips mij deze opvolger aangeboden. Wat zijn de verbeteringen?

1. Ipod-dock is vervangen door bluetooth waardoor je ook de muziek op andere smartphones kunt beluisteren.
2. Drie HDMI-in aansluitingen (in plaats van nul!)
3. Internet-radio (werkt echter alleen als je de tv aandoet en is bovendien heel langzaam)
4. Lens geschikt voor 4* full HD (heb je nu echter nog niks aan)
5. Interface veel prettiger.
6. Bas minder overheersend.

Tot op heden geen software-matige problemen gehad. Alles werkt gewoon prima. Gelet op de problemen met zijn voorganger durf ik over de duurzaamheid weinig te zeggen (vandaar de redelijk neutrale zeven), maar ik heb goede hoop!Het geluid en het ontwerp zijn wat mij betreft in ieder geval in deze prijsklasse niet te overtreffen.

amarkest 09-01-2014

Ik heb deze set nu een paar maanden in gebruik.
-Als ie het doet geeft ie prima geluid en beeld.
-heeft veel mankementen. Dit is mij door de philips helpdesk bevestigd: Het apparaat heeft te veel mogelijkheden, maar kan dit niet aan. Is eigenlijk niet geschikt voor internet apps en de HDMI-hub is ook niet goed uitontwikkeld.Ook Myremote is niet betrouwbaar.
-software update zou rond 5 december 2013 beschikbaar zijn:
deze is er nu (9-1-2014) nog niet.

Mijn Advies: Niet kopen, kijk naar wat anders.

justinbieber 12-04-2013
geweldig apparaat. Het woord HUB is hier echt op zijn plaats. fungeert uitstekend als middelpunt binnen al je media in huis. Ik heb er 3 HDMI apparaten zoals een digitale tv decoder, mediaplayer en playstation op aan zitten. Verder zeer eenvoudig in windows thuisnetwerk geplaatst, speelt alles af van de pc. En de bluetooth functie werkt ook uitstekend, waardoor ik vanaf de mobiele telefoon ook alles kan afspelen. Ik speel alles linea recta via spotify/app af. Ben zeer tevreden. Ik had alles binnen een 2 uurtjes werkzaam.